Mihaela Pop: «Modelul meu în viaţă este mama mea»


De: A consemnat Mihai Teodor Naşca

În Lada de zestre de azi v-o prezentăm pe Mihaela Pop. O tânără reghineancă, care a copilărit şi în satul bunicilor, Luieriu, comuna Suseni. Cu toate că nu a trecut de mult de vârsta majoratului, Mihaela Pop are cu ce se lăuda în cariera muzicală. În primăvara acestui an, o dată cu majoratul a reuşit să imprime un album cu cântece din zona natală. Dar pe Mihaela Pop o ştiţi cu siguranţă şi dintr-un alt concurs, Moştenitorii, din cadrul emisiunii televizate Tezaur Folcloric.

Acum ea studiază muzica la Bucureşti la Liceul de Muzică Dinu Lipatti. Haideţi în cele ce urmează să îi aflăm povestea dar şi opiniile vizavi de anumite chestiuni specifice folclorului.

Rep: Ce zonă folclorică reprezentaţi şi de unde începe cântecul dmneavoastră?
Mihaela Pop: Reprezint Zona Subcălimanilor, iar cântecul meu începe de pe Valea Mureşului Superior.
Rep: Care ar fi principalele trăsături care definesc cântecul zonei pe care o reprezentaţi?
Mihaela Pop: Eu cred că în zona de unde vin eu cântecul este unul de dor de dragoste şi tot ce pot să zic e că îmi iubesc cântecul mureşean pentru că este de-al nostru, frumos şi melodios.
Rep: Aveţi un model în ceea ce a însemnat activitatea dumneavoastră?
Mihaela Pop: Modelul meu în viaţă este mama mea. De la ea am învăţat cum să fiu un om bun, puternic şi tot de la ea am învăţat prima dată să cânt, iar un model în ceea ce priveşte activitatea mea artistică, nu am.
Rep: Cum vede interpretul de muzică populară satul românesc contemporan?
Mihaela Pop: Interpretul de muzică populară cred că vede satul românesc ca şi cum ar fi casa lui. Acolo se simte mai în largul lui, în lumea lui şi îşi poate cânta cântecul cu altă dăruire şi eu cred că atâta timp cât simte asta, păstrează şi tradiţiile.
Rep: Ale cui doruri le cântaţi? De unde v-aţi cules cântecele?
Mihaela Pop: Eu cânt dorul de casă, de sat, pentru că după cum ştiţi eu am plecat de acasă la vârsta de 15 ani, destul de departe de casă, în Bucureşti să studiez muzica, iar în cântecele mele apare dorul de casă, de copilărie, de părinţi şi de surori. Cântecele le-am cules de pe Valea Mureşului Superior, dar am fost şi ajutată în mare parte de domnul Mihai Emil şi de domnul Mircea Simionca.
Rep: Cine v-a influenţat în mod pozitiv activitatea artistică?
Mihaela Pop: Aici aş putea vorbi de mai multe persoane. Persoane care m-au ajutat cum ar fi părinţii mei, apoi domnul Ioan Conţiu, Maria Neag, Gelu Furdui de la Radio Cluj dar în special să nu îl uit pe domnul profesor de la Liceul de Muzică ,,Dinu Lipatti” din Bucureşti care cu bune, cu rele a fost alături de mine şi m-a ajutat întotdeauna cu sfaturi şi mereu mi-a zis: “Mergi mai departe, cu încredere că ai să ajungi mare interpretă…» iar vorbele acestea m-au încurajat nespus de  mult.
Rep: Vorbiţi-ne puţin despre activitatea artistică. Discuri editate dar şi spectacole şi înregistrări.
Mihaela Pop: La întrebarea aceasta ar trebui să vorbesc foarte mult dar ca să nu plictisesc pot să mă laud cu concursurile la care am câştigat şi premii, cum ar fi: «Moştenitorii» din cadrul emisiunii «Tezaur Folcloric» realizată de Mărioara Murărescu, Festival Internaţional din Polonia la Zakopane unde am câştigat premiul cel mare, Menţiune la Festivalul “Maria Lătăreţu” premiul I la Câmpeni la Festivalul ,,Sus, sus, sus la moţi la munte”, premiul II la Festivalul ,,Mureşule, apă lină”, ,,Strugurele de aur“ Alba Iulia, ,,Ileana Rus” în Geoagiu şi multe altele. Pot să mă mândresc cu cea mai mare realizare a mea, adică cu albumul ,,Am un dor, ca un izvor”, pe care l-am lansat anul acesta în februarie. Acest album conţine 18 cântece deoarece a fost un cadou de majorat din partea părinţiilor mei. Se găsesc pe el învârtite, de-a lungu, purtata, doina, cântece de dragoste. L-am înregistrat la Cluj Napoca cu domnul Mihai Emil şi grupul instrumental Trio Ardealul. Versurile au fost compuse de domnul Mircea Simionca, autorul cântecului “Puşca şi cureaua lată”, în varianta originală, iar despre spectacole ce pot să zic? Deocamdată aştept Crăciunul şi spectacolele de Crăciun.
Rep: Cum apreciaţi că va fi evoluţia folclorului românesc în contextul integrării europene? Ce vom pierde şi ce vom câştiga?
Mihaela Pop: Muzica populară întotdeauna a fost iubită şi nu cred că integrarea în Uniunea Europeană va afecta cu ceva muzica populară. Eu sper că vom câştiga mai mult cu această ocazie, decât vom pierde.
Rep: Ce credeţi că este folclorul?
Mihaela Pop: În trei cuvinte pot să spun că folclorul este ,,Muzica românească pură”.
Rep: Ce nu aţi face niciodată în muzica populară?
Mihaela Pop: Cred că aş încerca să nu fac prea mult playback şi voi cânta cat mai mult live.
Rep: Daţi-mi exemple de cinci interpreţi de muzică populară care vă vin în minte.
Mihaela Pop: Gavril Prunoiu, Maria Neag, Maria Butilă, Mariana Deac şi Maria Tănase.
Rep: Adresaţi un gând cititorilor noştri mureşeni.
Mihaela Pop: Deoarece se apropie Sărbătorile de Crăciun tot ce pot să vă urez este un gând bun şi curat cu ocazia Sfintelor Sărbători de Craciun, iar de Anul Nou primiţi din partea mea un sincer La Mulţi Ani şi cu colinde de Crăciun vă doresc un an mai bun şi să nu uitaţi niciodată că de Crăciun este momentul să uităm de griji şi supărări, să iertăm şi să iubim şi să ne amintim că nu suntem niciodată singuri.

Acest articol a fost publicat în Interviuri interpreti folclor. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

