Cerutul miresei


Cerutul miresei

(se rosteste de catre  cei care sunt deja la casa miresei)

-“Noroc şi norocire,

Pace şi bunăvoire

Cum staţi, ce vă lăudaţi

Dumneavoastră iubiţi fraţi ?

…………………………….

(se spune de catre cel care cere mireasa, impreuna cu mirele – la poarta miresei)

De trei zile tot venim

Si pe nimeni nu-ntalnim

Sa ne arate ulita

Unde sade mireasa

 

Noroc si norocire

Pace si bunavoire!!!

 

Am vazut din departare

Ca aici e lume multa

Si-apoi vad ca fiecare

Numai la mine se uita!

Insa nu –s eu vinovatul

Cel pe care-l banuiti

Ii aici in ceata noastra

Vi-l arat daca doriti

Dupa ce-ati vazut cu totii

Si va place, noi speram

Faceti-mi un pic de cale

In ograda sa intram

 

Cei de la poarta miresei raspund la final:

 

Dacă-i aşa măi frate

Atunci în curte intraţi

Şi mireasa v-o luaţi

(se intra in casa si la plecare se spune urmatoarea zicere:)

 

 

 

Cinsiţi socrii şi miri

Cinstiţi nuntaşi

Faceţi bine şi-ascultaţi

Multe nu voi cuvânta

Dar de ceva v-oi ruga,

Ca să-mi daţi

Această floare frumoasă

Ce stă la a dumneavoastră casă

Însă n-o cer pentru mine

Că şi mie-mi place bine.

Dar o fost altul mai cuminte

Şi s-a rugat mai înainte.

Ba, poate în casă a intrat

Mâna cu mireasa o dat

Poate şi s-o sărutat.

Nu ştiu că nu i-am întrebat,

Dar la noi aşa-i din vechime

Mireasa când se căsătoreşte

La părinţi le mulţumeşte:

– O, al meu tată iubit

Că tu mult te-ai chinuit

Până m-ai crescut

La vârsta de căsătorit.

Ai umblat în sus şi-n jos,

În stânga şi-n dreapta

Numai să-ţi vezi mare fata!

– O, şi  a mea maică iubită

Te văd astăzi necăjită

Cred măicuţă că te doare,

Că m-ai crescut ca pe-o floare”.

Acest articol a fost publicat în 1. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

